Ik en ICCO

Ik vertrek in September voor anderhalf jaar naar Honduras - Santa Rosa de Copan - om daar als Junior Deskundige Systematiseren, Leren en Communicatie de organisatie OCDIH te versterken. En dit is de plek waar ik heerlijk kan spuien en reflecteren.



Sunday, July 5, 2009

Wie weet er nog écht wat er gebeurt?


  • Mel Zalaya is geweigerd in Honduras en terug gevlogen naar El Salvador

  • Het leger staat klaar in Nicaragua om Honduras aan te vallen

  • Nee, het leger staat toch niet klaar, dat zijn leugens van CNN om anti-Mel Zelaya gevoelens op te roepen

  • ‘Ik ben bang omdat ik niet weet wat er in Honduras gaat gebeuren’

  • ‘Mijn huisgenootje is vandaag naar Guatemala vertrokken omdat ze te bang was hier in Honduras’

  • ‘Vergeet vooral alles wat je in de media leest, het is een grote leugenachtige campagne’
Jeetje wat is dit lastig. Zoveel geluiden, zoveel leugens, zoveel paniek maar ook positieve energie. Want politiek passief Honduras is wakker. De mensen laten niet over zich heen lopen. Zijn niet pro-Mel, en ook niet pro-Micheleti, maar wel pro-democratie. En daarmee willen ze dat er nu eindelijk naar hun geluisterd gaat worden.

Voor hen in Nederland die graag iets meer zouden willen horen over de situatie in Honduras, ga vooral naar deze bijeenkomst!


No comments: